Press "Enter" to skip to content

Fenomenul din modă care a înnebunit pisica

Cred că nu trece zi fără să primesc o notificare cum că un alt cont de pe Instagram care vinde articole de tip second hand a început să mă urmărească. Fenomenul e mai ceva ca epidemia de ce vrei tu să fie. Să nu fiu înțeleasă greșit, iubesc oamenii care creează ceva în jurul unei pasiuni dar ce se întâmplă atunci când pasiunea este împrumutată și neasumată? 

Cred că nu sunt singura care a văzut cuvântul vintage asociat cu diverse lucruri noi care probabil se vor putea numi vintage odată cu pensionarea noastră și totuși oamenii continuă să educe piața pe care și-au creat-o greșit. Poate la rândul lor au fost învățați greșit, însă asta nu este o scuză atâta timp cât și-au asumat drumul pe care au pornit-o. Să ne lămurim, dând un search pe Google (cum se spune) cred că putem găsi adevăratul sens al cuvântului vintage și cu siguranță o rochie Zara cumpărată undeva în ultimii 4 ani nu se încadrează la termenul vintage și dau acest exemplu pentru că da, am văzut și așa ceva. Cuvântul vintage poate fi asociat unor obiecte care au o vechime de cel puțin 20 de ani, însă majoritatea obiectelor vestimentare pe care le-am văzut pe social media catalogate ca fiind vintage sunt în mod cert obiecte vestimentare apărute după anii 2000.

Totodată cred că povestea Sophiei Amoruso care a creat brand-ul Nasty Gal la doar 22 de ani inițial pe EBay a ajutat la crearea acestui trend. Sophia Amoruso începe să comercializeze pe EBay articole vestimentare bine alese din magazine second hand la prețuri mult mai mari, ca mai târziu să se nască adevăratul Nasty Gal care aștepta demult să apară fiind astăzi un nume important în lumea modei. Cred că povestea Sophiei a inspirat multe tinere cu pasiune pentru articole vestimentare vechi, care creează un impact atunci când sunt purtate, însă mai cred că multe dintre paginile de Instagram pe care le văd acum nu înțeleg pasiunea, pentru persoanele care au creat acele conturi este o afacere și atât. Un loc din care ies bani. Până la urmă câți bani poți să scoți fără pasiune? Prea puțini ca să hrănească adevăratele pasiuni. Dacă totuși nu ești la curent cu povestea Sophiei te invit să urmărești pe Netflix serialul Girlboss sau să citești cartea cu același nume, deși pe mine m-a fascinat cartea, mai puțin serialul, rămâne să decizi tu ce îți face plăcere să urmărești.  

Așa că vă rog să vă opriți. Paginilor care se ocupă cu haine second hand de pe Instagram le transmit: Nu mă mai urmăriți pe Instagram dacă nu aveți o pasiune pentru ceea ce faceți. Nu mă mai urmăriți pe Instagram dacă faceți ceea ce faceți pentru bani și atât, nu mâ interesează articolele la supraperț fără poveste. Nu așa se fac banii, iar emoțiile mincinoase sunt molipsitoare, chiar și prin micul ecran. Iubesc hainele vintage, magazinele de tip second hand și după cum am mai mărturisit în articole anterioare vizitez destul de des magazinele SH, însă nu apreciez minciunile aruncate pe social media și nici nu încurajez astfel de manifestări. Încurajez oamenii cu inițiativă, care aduc un beneficiu comunității din care fac parte și apreciez când un lucru este bine făcut și gândit, dar nu este mereu cazul atunci când arunc o privire peste conturile de Instagram care îmi vizitează zilnic profilul. 

Dar acum să vorbim despre o persoană pasionată. Dacă locuiești în Timișoara și frecventezi magazinele second hand se poate să fi intrat și în magazinul Rodicăi, Elr Corporate Style care de curând și-a lansat și o pagină de Instagram pentru a-și promova articolele sau promoțiile din magazin și vă invit să o urmăriți. Se află pe Bulevardul 16 decembrie 1989 la numar 17, chiar pe un colț de stradă și îți spun sincer că este un loc pe care eu îl vizitez de cel puțin 3 ani deja. Prețurile sunt mereu de bun simț, iar dacă ai destulă răbdare găsești comori. Comori ca și cele pe care le port eu astăzi. Cămașa este dintr-un in subțire și respirabil, într-o stare impecabilă. Un singur lucru îmi doresc mai mult de la ea: să ii îlocuiesc nasturii cu unii aurii, dar voi face asta curând. Așa simt că mă va reprezenta mai bine pe mine, va fi mai EU. Blugii sunt cu siguranță vintage, dar întâmplarea a făcut să nu fi fost purtați niciodată (i-am găsit cu tot cu eticheta originală). Pălăria este lucrată manual și are o poveste emoționantă în spate, pe care Rodica a împărtășit-o cu mine. Deși este puțin prea mare pentru capul meu, am văzut-o imediat perfectă cu o panglică din bumbac legată într-o fundă și așa am și purtat-o. Look-ul meu este unul colorat, jucăuș și realixat cu doar câțiva lei, totalul fiind cu tot cu o pereche de pantofi Zara roz care nu apar în poze, dar au apărut în haul-ul meu cu haine de la reduceri, de nici mai mult, nici mai puțin: 95 lei.

Cămașă – ELR Corporate Style

Jeans – ELR Corporate Style

Pălărie – ELR Corporate Style

Brățară – Flea Market

Be First to Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *